De eerste week zit erop!

Het is alweer maandag! Vanaf morgen is mijn begeleider met vakantie en moet ik het met een Nederlandse vrouw doen... Ik moet nog steeds wel een beetje wennen aan de cultuur hier maar dat is logisch denk ik.

Thuis gaat het heel goed! Vrijdag zijn we op stap gegaan met bijna heel het huis! We zijn eerst in Ph.burg naar een live bandje gegaan en daarna met dezelfde bus als waarmee we naar het strand gingen, we hebben z'n nr en mochten hem altijd bellen maar belde hem uit bed (no problem), naar soggy. Dat is een tent die deels binnen en deels op een steiger is. De boten kunnen dan hun boot aanleggen en lekker mee feesten! Super leuke tent en een wodka-jus is daar maar USD 2 dus dat is ongeveer1,40 euro! Zo kun je nog eens een rondje geven! We hebben lekker gedanst tot mijn buik- en bovenbeenspieren er pijn van deden! Daarna zijn we, weer met dezelfde bus, naar huis gegaan.

Zaterdag hebben we eerste een duik in het zwembad gemaakt om een beetje bij te komen en daarna zijn we met een paar naar het strand van Ph.burg gegaan. Samen met 1 van de jonges hier heb ik een beachbalsetje gehaald, lekkere bezigheid voor op het strand en je wordt er gelijk heel bruin van! 's Avonds heeft een huisgenoot, die als kok heeft gewerkt, mosselen voor heel het huis gemaakt!! Echt met alles erop en eraan, stokbrood, salade, eigengemaakt kruidenboter, knoflooksaus en cocktailsaus en zelfs gebakken gamba's! Iedereen was er stil van!

Zondag zijn we met heel de groep naar Orien bay geweest waar we lekker nog een dagje op het strand hebben doorgebracht. Daar hebben we een stel leren kennen waarvan de man wel 1x in de week met me wilde tennissen. Ik heb zijn emailadres dus ga straks ff iets afspreken. Dat lijkt me echt ideaal. Naderhand brengt hij me dan weer thuis!

Nou het is weer een heel verhaal geworden en zit op mijn stage dus moet ook maar weer eens aan het werk! Bedankt voor al jullie lieve reacties! Ik mis jullie onwijs!

Stage

Het echte leven is begonnen! Maandag was ik voor het eerst op mijn stage ter introductie en gelijk vroeg mijn begeleider, een aardige man van ongeveer 55, hoe ik hier heen zou komen. Ik zei dat ik ‘te voet' kwam waarop hij vroeg of ik mee op z'n bike wilde. Ik totally flabbergasted maar zo nochalant mogelijk ‘oke'. Mijn rooster ziet er als volgt uit: Ik werk van 7.30 tot ongeveer 12.30 en van 14.00 tot 17.00. Rond 12.00 gingen we al richting huis en die bike bleek een Harley Davidson te zijn. Mijn geschiedenis met motoren is tamelijk beperkt dus ik was nogal impressed

Surprised
. Ik vind het behoorlijk eng achterop de motor maar dat wend wel denk ik. De werkzaamheden bestaan vooralsnog voornamelijk uit luisteren. Ik ben bij ieder gesprek met de cliënten. Dit is goed voor mijn engels aangezien de meeste in het engels zijn. De overige gesprekken zijn in het Spaans, Frans of Papjamento dan knik ik gewoon een beetje en lach lief naar de cliënten maar snap er geen barst van. Verder legt Henry (mijn begeleider) heel veel uit en vanaf volgende week moet ik waarschijnlijk ook zelf akte op gaan stellen. Nu ben ik bezig met een verslag over wat de notaris precies doet om daar een beeld van te krijgen en moet ik me verdiepen in de artikelen mbt de stichting. Gelukkig is ondernemingsrecht een van mijn favoriete vakken dus dat is een eitje.Met datverslag ben ik nou ongeveer 2 dagen bezig maar is zeker wel handig want ik heb nou wel echt een indruk gekregen wat er straks van me verwacht wordt, wat Henry allemaal doet en waarom.

Verder hebben we een groepje bij ons thuis waar we mee hebben afgesproken voortaan samen te koken. Kay, mijn kamergenootje, en onze twee buurjongens en ik. Kay en ik hebben onze kamer wat opgevrolijkt en het is echt een meidenappartement geworden. Rommelig maar gezellig! Gisterenavond hebben we met onze buurjongens tot ongeveer half 10 in het zwembad gelummeld haha. Dat is echt raar dat je gewoon 's avonds na het werk nog lekker kan zwemmen.

De muggen zijn trouwens een hel en hebben de aanval op mij geopend. Ze komen in ploegen van 20 tegelijk en je kunt geen kant op. Ik zit al helemaal onder de muggenbulten maar gelukkig wordt dat over een maandje minder. Nu nog maar even afzien..

Bedankt voor al jullie lieve reacties en mailtjes! Fijn om te merken dat iedereen zo met me meeleeft!

Genieten!

Wat een geweldige dag heb ik gehad! Ben 's ochtends even in mijn eentje naar Phillipsburg gelopen, wat ongeveer 15 minuten lopen is, en heb daar ergens een broodje gegeten. Toen ik terug kwam waren inmiddels de meeste van ons complex wel wakker en na een paar baantjes in het zwembad besloten we met z'n allen naar het strand te gaan. Iedereen wilde naar het franse deel dus ik sloot mij daar bij aan.

Achteraf snapte ik wel dat iedereen dat wilde want het is daar echt super mooi! De foto's staan ook op mijn weblog. Je hebt daar azuur blauwe zee en parel witte stranden. Genieten dus! Iemand kwam op het idee om een waterscooter te huren dus wij met z'n alle geinformeerd en uiteindelijk hebben we 4 waterscooters gehuurd. Ik ging met Ralph waar ik achteraf wel blij om was want vond het zelf een beetje eng om te sturen. Je gaat ongeveer 65 km p/u en de golven zijn gigantisch door het orkaan seizoen. De wind suist door je oren en de zee spat in je gezicht maar het uitzicht op de bergen is zo mooi! Dat is echt kicken!

Geen interessante mannen trouwens Imre.. De antillianen zijn heel aardig maar een beetje raar en de Nederlandse mannen in ons complex zijn vooral gezellig. Ik dus vooralsnog trouw aan mijn dubbele huwelijk in NL.

Morgen aan mijn stage beginnen! Daar heb ik echt zin in. Jullie horen snel meer.

Ik ben er!

Ja hoor het is zo ver! Vandaag om 16.30 ben ik aangekomen. Dit was in het kort mijn reis:

Na een best neutraal afscheid op schiphol ging ik in mijn eentje de douane in. Daarna kwam de ellende. Ineens besefte ik dat ik helemaal alleen was en wilde ik gewoon terug naar huis. Ik heb al best stress gehad omdat ik steeds dacht dat ik mijn paspoort kwijt was. Dan kwamen de zweetdruppeltjes en verplaatste mijn maag zich richting m'n slokdarm. Gelukkig zat hij dan gewoon in m'n tas

Cool
. Na een korte vlucht kwam ik aan op Heathrow. Echt super groot vliegveld! Je hebt daar allemaal sushi/champagne bars maar gelukkig ook gewone eettentjes waar ik even pizza kon eten. Daarna richting New York. Echtheel relaxt gevolgen, had twee stoelen voor mezelf en kon uit zowat alle net uitgekome films kiezen. Zelfs Sex and the city the movie was van de partij. Toen ik op JFK aankwam was het allemaal een beetje ingewikkeld omdat dit vliegveld nog groter is dan Heathrow. Maar ook hier kwam ik erachter hoe ik naar mijn hotel moest komen, namelijk met de skytrain en daarna met een shuttle. Ongeveer 14 uur na vertrek ben ik in mijn tijdelijke bed gestapt en als een blok in slaap gevallen. Niks bubbelbad, niks fitnesruimte. Gewoon lekker slapen. De volgende dag terug naar het vliegveld en hopla voor ik het wist liep ik over het volgende vliegveld, namelijk dat van Sint Maarten! Ik werd opgehaald door iemand van wereldstage die echtontzettend aardig is. Zij bracht me naar het complex waar ik de komende tijd zal verblijven. Heel warm werd ik ontvangen door de studenten die hier wonen. Ze zitten hier bijna de hele tijd aan t zwembad gezellig met z'n alle te babbelen dus ik voelde me gelijk thuis. Ook mijn kamergenootje is heel aardig. Ze studeerd ook in Nijmegen waardoor wemeteen een gespreksonderwerp hadden. Nu, nadat ik gezwommen heb, mijn spullen uit heb gepakt en gegeten heb bij één of andere chinees, ga ik maar naar bed. Eigenlijk ben ik best moe.