Stage

Het echte leven is begonnen! Maandag was ik voor het eerst op mijn stage ter introductie en gelijk vroeg mijn begeleider, een aardige man van ongeveer 55, hoe ik hier heen zou komen. Ik zei dat ik ‘te voet' kwam waarop hij vroeg of ik mee op z'n bike wilde. Ik totally flabbergasted maar zo nochalant mogelijk ‘oke'. Mijn rooster ziet er als volgt uit: Ik werk van 7.30 tot ongeveer 12.30 en van 14.00 tot 17.00. Rond 12.00 gingen we al richting huis en die bike bleek een Harley Davidson te zijn. Mijn geschiedenis met motoren is tamelijk beperkt dus ik was nogal impressed

Surprised
. Ik vind het behoorlijk eng achterop de motor maar dat wend wel denk ik. De werkzaamheden bestaan vooralsnog voornamelijk uit luisteren. Ik ben bij ieder gesprek met de cliënten. Dit is goed voor mijn engels aangezien de meeste in het engels zijn. De overige gesprekken zijn in het Spaans, Frans of Papjamento dan knik ik gewoon een beetje en lach lief naar de cliënten maar snap er geen barst van. Verder legt Henry (mijn begeleider) heel veel uit en vanaf volgende week moet ik waarschijnlijk ook zelf akte op gaan stellen. Nu ben ik bezig met een verslag over wat de notaris precies doet om daar een beeld van te krijgen en moet ik me verdiepen in de artikelen mbt de stichting. Gelukkig is ondernemingsrecht een van mijn favoriete vakken dus dat is een eitje.Met datverslag ben ik nou ongeveer 2 dagen bezig maar is zeker wel handig want ik heb nou wel echt een indruk gekregen wat er straks van me verwacht wordt, wat Henry allemaal doet en waarom.

Verder hebben we een groepje bij ons thuis waar we mee hebben afgesproken voortaan samen te koken. Kay, mijn kamergenootje, en onze twee buurjongens en ik. Kay en ik hebben onze kamer wat opgevrolijkt en het is echt een meidenappartement geworden. Rommelig maar gezellig! Gisterenavond hebben we met onze buurjongens tot ongeveer half 10 in het zwembad gelummeld haha. Dat is echt raar dat je gewoon 's avonds na het werk nog lekker kan zwemmen.

De muggen zijn trouwens een hel en hebben de aanval op mij geopend. Ze komen in ploegen van 20 tegelijk en je kunt geen kant op. Ik zit al helemaal onder de muggenbulten maar gelukkig wordt dat over een maandje minder. Nu nog maar even afzien..

Bedankt voor al jullie lieve reacties en mailtjes! Fijn om te merken dat iedereen zo met me meeleeft!

Reacties

Reacties

Marlou

Hee meis, wooow egt geweldig om je leuke verhalen te lezen over de dingen die je de hele dag meemaakt en wat is het daar mooi joh!En volgens mij is het wel relaxed daar;)!En fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt, vet leuk dat je 's avonds gewoon nog aan het zwembad zit!
Met je stag ekomt het ook wel goed,aardige baas,leuk rechtsgebied en lachen doet het altijd goed;) haha!Veel plezier en succes nog en ik zie je volgende column tegemoet!Kusjes Marlou

Chris

Hey femke,
Je klinkt al helemaal ingeburgerd! Een tip voor achterop de motor: Goed meehangen in de bochten, en er vanuit gaan dat je aardige begeleider toch niet tegen de muur aan rijdt ;) Hartstikke leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt, hou dat vol en laat de muggen het plezier niet bederven ;)
Groetjes vanuit (het veel minder zonnige) Wageningen, Chris

Carien

Hee Fem!
Zo te horen heb je het goed daar! Je verhalen klinken in ieder geval super..motermuis!
Ik ben van de week gaan zwemmen op je zwemkaart..die helaas na een jaar niet meer geldig was haha..dus heb nu 7 euro borg voor je :)
He meis, heel veel plezier daar!
Dikke kus

renske

Hey lieverd,..
wow echt super ziet er allemaal goed uit.. ik heb het de laatste paar dagen (nou ja de laatste week eigenlijk) super druk gehad.. kijkavonden, een kamer gekregen meteen verhuisd, ingericht en ook nog een killing rooster op school. gelukkig heb ik het vogende week allemaal wat rustiger..
ik zal binnenkort wat foto's maken van mijn kamer.. is nu nog niet echt leuk.. alles staat er wel maar is nog niet echt aangekleed want er hangen nog geen foto's of schilderijen..
dus is nog een beetje kaal..
ben blij om te horen dat je het 1 naar je zin hebt en 2 dat je ook en leuke stage hebt waar je veel kan leren..
want dat is toch een groot gedeelte van je tijdsbesteding en ik weet als geen ander hoe het is om een stage te hebben waar je niets tot weinig kan doen en er alleen maar bent voor de kut klusjes...
spreek je snel meissie..
xxx

lydia

Hey motormuis :-)
spreek je geen spaans of Papjamentos dan...hihi gaaf dat je het zo naar je zin heb, tis leuk om je verhalen te lezen! ik weet nog niet helemaal wanneer ik vakantie heb maar ik ga erachter aan!!
veel plezier xxxx

papa en mama

Hey bultje,

Nou, het wordt nog wel eens wat met jou: achter op de motor.... Wie had dat gedacht? Flauw dat je niet ff Spaans en paiaments wil leren, hoor! Het klinkt allemaal erg leuk! Geniet ervan.
dikke kussen van ons beiden.

Martine

Hoi Femke!

Hoor van Renske dat je inmiddels op Sint Maarten zit! Wat een leven heb je nu! Goeie stage, blauwe lucht, witte stranden.. klinkt als een paradijsje!

Ik ga je volgen op je site!

xXKus!Martine

Saskia

En toen zat mijn kleine nichtje ineens op het zonnige St. Maarten. Wat stoer!
Als ik je blog lees klinkt het geweldig. Witte stranden, zwemmen naar het werk, op de Harley en de waterscooter. Je zou bijna vergeten dat je er bent om te werken.
Ik ben wel een tikkie jaloers als ik die mooie witte stranden zie (maar ik heb ook wat moois :-D ).

Ik hou je blog in de gaten.

x Sas, Alex, Floor en Eva

Saskia

haha, zwemmen NA het werk dus.
Niet NAAR het werk.

Kees en Lucia

Hoi, Femke, t klinkt allemaal erg vervelend zeg :) Volgens mij is het wel een lekker plekje om stage te lopen. Smeer je je wel goed in, denk aan een thaise boot! Je bent er lang genoeg om erg bruin te worden, dus het kan best rustig aan! Geniet en ik denk dat de tijd heel hard gaat, voor je het weet zit je gezellig weer in het koude misschien wel regenachtige nederland! :( xxxx Kees en Lucia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!