Oud en nieuw en weer aan het werk..

Er is hier alweer heel veel gebeurt dus tijd voor één van mijn laatste verslagjes. Inmiddels is de vakantie afgelopen en moet ik weer vollenbak, nouja vollenbak is misschien wat overdreven want dat is het nooit echt geweest, aan het werk. Om 7.30 uur beginnen is nooit echt mijn hobby geweest dus dat is nu weer dikke ellende. Toch heeft het ook wel weer iets om vroeg je bed uit te komen en de dag zonnig te beginnen. De laatste week van mijn vakantie stond voornamelijk in het teken van oud en nieuw. In het begin van de week heb ik met twee huisgenootjes nog even de tourist uitgehangen bij Fort Louis, vraag me niet wat het is maar je hebt er in ieder geval heel mooi uitzicht!

Voor we het wisten was het 31 december 2008 waarvoor we 16 flessen champagne hadden gehaald en 3 pakken oliebollen! Een paar van mijn huisgenootjes hebben zich ontvermd over de oliebollen terwijl Nadine en ik nutteloze pogingen hebben gedaan om te shoppen op een eiland waar mensen wonen met hele dikke billen die het liefst zo naakt mogelijk gekleed gaan. Gelukkig had ik zelf ook nog kleding in mijn kast hangen waardoor mijn oud en nieuw niet helemaal in het water liep. Overigens wel een beetje in de champagne want één van mijn huisgenootje heeft in de feestvreugde perongeluk haar, of demijne dat is niet helemaal duidelijk, champagne over mijn laptop gegooid waardoor deze het niet meer doet. Een hoop gestress geeft het dus dat Oud en nieuw. Om 19.00 moest bij ons de eerste champagne ontkurkt worden, we blijven Nederlanders en wilde ook een beetje van jullie oud en nieuw meepikken. Veel gebeld met Nederland en lekker met z'n allen bij elkaar gezeten. Om 22.00 lokale tijd zijn we met z'n allen richting de Boardwalk (Boulevard van Phillipsburg) gelopen omdat we hadden gehoord dat het daar te doen was. Nog nooit zoveel Antillianen bij elkaar gezien maar wel heel gezellig! We waren al bijna gelijk iedereen kwijt terwijl we zo goed voorbereid waren dat we teams van 2 hadden gemaakt om elkaar in de gaten te houden.. Om 00.00 toch gelukkig bijna iedereen weer gevonden en al snel begon het vuurwerk op zee! Vanaf het strand stonden we, vergezeld door een paar duizend Antillianen en misschien ook wel een paar touristen, naar prachtig vuurwerk te kijken. Weer iets om nooit te vergeten! 1 Januari was daarentegen iets minder aangezien Nadine en ik zo kapot waren dat we niet mee konden naar de nieuwjaarsduik maar heel de dag in bed hebben gelegen.

Ook ben ik vorige week nog naar de dierentuin geweest. Ik vond het verschrikkelijk! Het is klein, onverzorgd, er zijn bijna alleen maar papagaaien en overal lopen ratten rond. Maar goed ik ben er geweest..

Zondag had ik samen met Nadine, Ralf en een collega van Ralf een hele vette jeep gehuurd en zijn we het eiland rond gaan touren. Echt super leuk om met open dak en harde muziek rond te crossen op dit kleine eiland. We zijn hem dan ook letterlijk helemaal rond geweest! Weinig bijzonderheden tegen gekomen al hebben we wel een auto van een gezin uit de berm getrokken en zijn we op Pic Paradis geweest wat het hoogste puntje van dit eiland is. Nu kan ik in ieder geval zeggen als ik naar huis ga dat ik heel het eiland heb gezien

Tongue out
.

Dit weekend mochten we gaan helmedduiken omdat twee van onze huisgenoten dit hebben opgezet in Sint Maarten en wij als proefkonijn gebruikt zouden worden. Na een halve dag op een boot wachtend tot ik aan de beurt was kreeg ik die helm op, wat al een ervaring opzich is natuurlijk maar helaas, halverwege de ladder moest ik weer naar boven omdat ik niet kon klaren

Frown
. Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik een paar weken terug een infectie aan mijn linkeroor had waardoor deze nu gevoelig is. Ik ben 6x naar beneden en weer omhoog gegaan maar de pijn in je oor, veroorzaakt door de druk als je niet kan klaren is verschrikkelijk. Ik was al gewaarschuwd dat ik moest aangeven als het niet lukte want je trommelvlies kan knappen als je naar beneden gaat zonder te klaren dus ik kan alleen maar zeggen dat ik onder water ben geweest met helm. Ik mag van mijn huisgenoten het nog een keer proberen maar ik weet niet of ik die teleurstelling nog een keer wil dus misschien leg ik me er maar gewoon bij neer dat het niet voor mij is weggelegd..

Verder rustig aan gedaan dit weekend al ben ik natuurlijk wel weer lekker naar het strand geweest gisteren

Cool
..

Nog even! Ik kijk er best naar uit hoor!

Reacties

Reacties

Marlou

Dat laatste zinnetje doet het m echt hoor, wij zaten toen nog in de sneeuw ook leuk haha!Ziet er allemaal gezellig uit geniet er nog van, mis alleen de foto's van je outfit met Oudjaar;)! Ik vond het echt superleuk dat je belde!En wat de jeeptour betreft: heb je toch ook nog wat toeristisch gedaan daar in Sint Maarten;) haha!Enjoy en see you soon!Het komt steeds dichter bij,can't wait!Kusje

Lydia

nog even dan dan ben je weer thuis! Ik denk dat je beter bij jouw de nieuwjaarsduik had kunnen doen dan hier...hier wat het echt super koud! tot snel xxx

Alex

Heey Femke!
Nog even een berichtje van mijn kant. Ik wil je op het hart drukken dat het laatste weekje ingegaan is en je je niet te druk moet maken. Gewoon genieten! Daar gaat het om;). Tot vrijdag? Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!