Slecht nieuws

Op een tropisch eiland kun je bijna niet anders dan genieten van iedere dag dat je je bed uit stapt, rechtstreeks de zonnige binnenplaats op en uitkijkt over zee! Ik geniet hier van iedere dag! Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik een aantal mensen om me heen heb die voor mij de middagen na mijn werk en vooral de weekenden tot een feestje maken!

Al een aantal keer heb ik gemerkt dat er ook mindere tijden op dit eiland zijn. Zo had Nadine dengue wat ik me heel erg aantrok. Ik heb dan ook mijn uiterste best gedaan om het haar zo comfortabel mogelijk te maken. Ik heb natuurlijk zelf ook al wat kleine dingetjes gehad zoals mijn verstandskies die eruit moest en hoewel papa en mama er toen voor me waren ben ik ook hier super goed opgevangen.

Nu is het ontwaken in de zon voor mij iets veranderd. Het begon vorige week dinsdag met wat pijn rond mijn rechter schouderblad. Ik kon wel een aantal redenen bedenken waarom ik last had van mijn rug (zie vorige verhaal) dus was niet heel verbaasd en heb geprobeerd het van me af te zetten. Niet aan denken dan gaat het van zelf weer weg, was mijn motto.. Dit pakte helaas anders uit dus nadat ik woensdag naar mijn werk ben gegaan en donderdagochtend om 4 uur wakker werd verekkend van de pijn, heb ik op aanraden van mijn lieve huisgenootjes me ziek gemeld bij Schaepman en Speetjens. Vrijdag vonden ze het welletjes en moest ik maar naar de dokter. Volgens de dokter was het een ontsteking van de weke delen rond mijn schouder en zou het met diclofinac binnen een aantal dagen genezen zijn. Veel masseren was het advies bijv. met tijgerbalsem. Ik had al gemerkt, nadatRob dit een aantal keer had gedaan, dat dit de pijn behoorlijk verlichte dus ik wist bij wie ik moest zijn! Ook mocht ik in een ander bed slapen omdat mijn bed dramatisch doorzakte en werd mijn kooktaak overgenomen. Na het weekend dacht ik dat ik het maar weer moest proberen op mijn werk maar na een ochtendje achter mijn bureau is de pijn misschien wel 2 keer zo erg geworden. Toch maar weer thuis blijven. Ik wilde niet meer naar de dokter, die vent zei maar wat en wat had ik eraan?

Dinsdag werd de pijn ondragelijk en had ik eigenlijk over mijn hele rug verdeeld pijn, wat begon bij mijn rechterschouderblad was nu uitgebreid naar mijn linkerschouderblad, onderrug, nek en naja alles deed eigenlijk pijn. Woensdag besloot ik nog maar een keer naar de dokter te gaan. Klein detail, ik kwam erachter dat Rob, die in mijn bed zou slapen en ik in die van hem, op de bank had geslapen omdat het ontzettend stonk op mijn kamer (G was al een paar dagen ziek en had al die tijd in Kay der bed gelegen). Nouja ik voelde me dus super schuldig ookal om het feit dat hij om 7 uur 'de bank' af moest om met me mee te gaan naar de dokter en we daar een uur moesten wachten! Je kunt je voorstellen dat ik me onderhand zwaar ongemakkelijk voel na alles wat voornamelijk Rob maar ookNadine en Lotte voor me hebben gedaan!

Deze dokter (op aanraden van mijn huisgenoten een andere dokter geprobeerd) had een andere theorie, namelijk dat ik een verkrampte spier had die een zenuw aantasten. Op aanraden van hem moest ik gaan zwemmen en naar de fysio. In ieder geval mag ik minstens tot de 25e niet werken! Met doktersverklaring en fysioverwijzing opzak ben ik op pad gegaan. Ik kon gelijk bij de fysio terrecht maar je begrijpt al, die hadweer eenhele andere theorie! Volgens hem zijn mijn ribben, wervelkollom en de verbindingen daartussen ontstoken. Ik mag niet zwemmen !! en krijg electrotherapie in combinatie met icecubes. Hier was ik al bang voor! Ik ken genoeg verhalen van mensen die last van hun rug hebben waarover iedereen een andere theorie heeft. Op aanraden van mijn moeder ga ik af op de fysio dus hou me maar aan zijn advies. Morgen moet ik terug komen en gaat hij een behandelplan opstellen. Hij vertelde me wel dat het masseren met tijgerbalsem de ontsteking alleen maar groter heeft gemaakt!!

Bedankt dokter Knol voor je goeie advies!

In ieder geval ben ik mijn huisgenoten super dankbaar voor wat ze allemaal voor me hebben gedaan!

Hopelijk kan ik dinsdag weer aan t werk! Ik hou jullie op de hoogte..

Je snapt dat ik nu geen fotos heb want eigenlijk zie ik op t moment alleen maar bedden, banken ennuh naja weinig dusss...

Reacties

Reacties

lucia

Hoi Femke,

Dat is balen van je rug! Doe vooral rustig aan en doe wat de fysio zegt dan ben je hopelijk snel weer vanaf
Sterkte en groetjes van ons allemaal

Nicole

Ah lieve fem! Arm kind.. en ik maar denken dat je alleen maar feest!
Ik lees echt altijd je verhalen en hou je hyves een beetje bij, dus ik ben absoluut op de hoogte en denk veel aan je. Ook al laat ik niet zo heel vaak iets van me horen... sorry.
Hopelijk word je snel beter en kun je weer van al het moois genieten!! Kus

Carien

Lieve Fem,
jeetje wat een tegenvaller! Echt rot van je rug zeg! Lekker handig trouwens, al die verschillende meningen over wat het nu zou kunnen zijn :S
Maar je slaat je er wel hoor heen, je bent niet voor niets een bikkel! Even volhouden nog en hopelijk kun je weer snel aan het werk, zodat je ff iets anders aan je hoofd hebt!
Heel veel beterschap en een dikke kus van mij!

Annelies

Gaat helemaal goed komen hoor Fem! We zullen goed voor je zorgen en dan kun je snel weer feesten..;)
Liefs annelies (je semi-huisgenootje:p)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!