Feesten!, Feesten!, Feesten!

Afgelopen paar dagen stonden in het teken van ontzettende feesten! Het begon vrijdag al toen ik door Nadine werd uitgenodigd om met haar werk mee Indiaas te gaan eten. Voor USD 30,- mochten we onbeperkt eten en wijn drinken in een sjiek Indiaas restaurant in Maho. Omdat we aan de vroege kant waren, onze taxi Rob en Lotte wilde zelf ook nog wat eten en vonden 21.00 uur erg laat, besloten we een drankje te gaan doen in de pianobar van de Soprano's. Echt een toptent! Onder het genot van live pianomuziek zit je daar van de lekkerste cocktails te genieten. Het was niet zo druk dus voor ons de idealegelegenheid om een babbeltje te maken met de eigenaar, die overigens Nederlands was, waardoor we onze verukkelijke perencocktail voor de helft van de prijs kregen! Na het genieten van deze livemuziek besloten we om 21.10 uur richting het restaurant te gaan. Daar aangekomen bleek dat er nog maar 1 collega van Nadine was en moesten we tot 22.00 wachten met eten omdat de rest van de collega's Antilliaans zijn en ze hier op tijd komen echt niet kennen. Dit wisten we al waardoor het best dom van ons was om niet van te voren wat te eten. Onze laatste boterham hadden we om 12.30 die middag naar binnen gewerkt dus we vergingen onderhand van de honger. Gelukkig was het eten super lekker waarna we verder van de wijn konden genieten. Na een paar uur Indiaas gejammer wilde we er even tussenuit piepen om nog een cocktailtje te gaan doen bij de Soprano's waar het zo gezellig was dat we er vandaan getrokken moesten worden. Daarna met al Nadine haar collega's richting Soggy gereden maar dat trokken we beide erg slecht.. dus zijn we na een half uur alweer met de taxi richting de Rama gegaan. Super avond gehad en dat merkte we zaterdag dan ook goed. De zaterdag stond in het teken van ‘alles op het gemakkie' en ben ik met Lotte naar Great Bay in Ph.burg gegaan waar later op de dag zich velen van onze huisgenoten bij aansloten. Omdat de Soprano's zo goed bevallen was stelde ik voor om er zaterdag weer heen te gaan en dat hebben ik dan ook gedaan samen met Lotte, Rob, G, Kay en Ralf. Zij vonden het overigens ook echt een toptent en wederom kregen we korting aangezien de eigenaar mij gelijk herkende, ik heb of veel indruk gemaakt of gewoon een onvergetelijk gezicht

Tongue out
. Ook hebben we een paar nummertjes aangevraagd en de pianist daarvoor ruimschoots bedankt. Zondagmiddag lekker middagje Mulletbay waarna we snel naar huis moesten omdat er een supriseparty georganiseerd werd voor de verjaardag van een van mijn huisgenoten. Wederom een TOPfeest! Gelukkig hoefde ik maandag niet te werken wegens de naderende Sint Maartensday waardoor ik lekker uit kon slapen. Maandag bijna alleen maar geslapen en 's avonds een verjaardag van een soort huisvriend gehad bij de Sunset beachbar! Gratis drankjes, leuke muziek en slingers zorgde alweer voor een TOPfeest! Alles liep flexibel en na een paar uur limbodansen onder de slingers, meezingen met de muziek en met z'n alle slapouwehoeren zijn we richting huis gegaan waar een paar van mijn huisgenoten de boel nog even flink op stelten hebben gezet!

Als afsluiting zijn we gisteren, nou dan dus ‘de' Sint Maartensday, met z'n alle in de auto gestapt en rond gaan rijden op zoek naar feestjes. Rond 1 uur werd het eerste biertje geopend, watik als 'niet zo succesvol' ervaarde,waarna we nog even door zijn gegaan. Uiteindelijk doodvermoeiend op het strand in Ph.burg beland waar we te horen kregen dat er 's avonds vuurwerk zou zijn bij een of ander stadion. Nouja dat moesten we zien! Het zou rond 21.00 uur beginnen, wat we al best ruim genomen hadden, maar om 22.30 was er nog niks te zien. Wel hebben we lekker voetbal zitten kijken onder het genot van een sateetje van de bbq maar uiteindelijk toch maar besloten naar huis te gaan aangezien ons medegedeeld werd dat er 'misschien' om 23.00 uur nogvuurwerk zou komen. We zaten er allemaal helemaal doorheen en verlangde naar ons bed!

Nu begint de week, op woensdag!, en duurt het wel een paar dagen voordat we weerzijn bijgekomen. Dan is het alweer weekend en beginnen we weer van voor af aan aangezien er een partyboot op het programma staat voor zaterdag!

Ik heb een hoop hoofdpijn, een verkoudheid en rugpijn (wellicht van het limbodansen) over gehouden aan deze paar dagen. Maar vooral leuke herinneringen en veel fotos. Ik zal kijken of ik ze er allemaal op krijg en anders komen ze later.

Over de splitsing nog even voor mama:

Een splitsing is het onderverdelen van een gebouw in verschillende appartementsrechten. Een gebouw is in eerste instantie 1 eigendom maar na het te hebben gesplitst bestaat het dus uit meerdere ruimtes die afzonderlijk kunnen worden verkocht. Dit gaat meestal gepaard met de oprichting van een vereniging van eigenaren die ervoor zorgt dat de algemene ruimtes onderhouden worden. Het werk wat ik hiervoor doe is aan de hand van bouwtekeningen uitrekenen voor hoeveeste deel mensen eigenaar worden, stemrechten verdelen in de vereniging van eigenaren, een akte opstellen, rekening maken en informatie over hypotheken of beslagen opvragen bij het kadaster. Genoeg informatie? Of is het nog niet helemaal duidelijk?

Oja voor de mensen die het nog niet weten, Ik ben een kleine beer geworden! Heb Rob en Lotte ook gelijk lidgemaakt en Rob is zelfs al grote beer!

Liefs,

Een lid van de berenclub

Cool